onsdag den 8. februar 2012

Materialer til Zendoodle

Jeg har efterhånden fået zendoodlet en del. Først med mine gamle tusser fra billedkunst på seminariet. Senere med mine nye tusser fra den lokale boghandler. Man kan bruge lige de materialer, man har lyst til, når man laver Zendoodle. Men det mest typiske er en sort tynd tus. Jeg vil dog prøve at farvelægge nogle af mine zendoodler på et senere tidspunkt.

Jeg har også købt en ny og mindre blok papir. Jeg kunne ikke overskue en stor blok, men med den lille ca. A5 blok er det overskueligt og hurtigt at blive færdigt.

Her er de materialer jeg bruger afhængig af humør og ikke af særlige tegnetekniske årsager. Alle kan zendoodle :)


Jeg elsker nye blokke - helt nye sider - lige til at starte på en frisk!
Dette bliver min zendoodleblok.


Jeg elsker disse helt tynde Staedtler tusser! Jeg bruger dem især til at skrive på kort
- men nu også til Zendoodle.



Jeg har været afhængig af disse lige siden gymnasiet - de blev brugt til at zendoodle i min kalender
 - dengang vidste jeg bare ikke, at det hed zendoodle. Nu skal de i brug igen.



Helt nye Uni pin tusser. Boghandleren fortalte at arkitekter bruger dem til at tegne med.
De er super til Zendoodle



Og her mine gamle seminarietusser, der i særlig grad blev brugt til min billedkunsteksamen.
Måske skulle jeg udstille lidt af mine gamle eksamensprojekter her på bloggen, går i tænkeboks.
Det er disse, der er brugt til Min første Zendoodle.


3 kommentarer:

  1. Har rigtig været i gang med mine elever i dag ;-)
    Har fundet ud af det er godt at sige "den skal være lige meget mørk og lys" og "man må gerne holde en pause" ;-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Det er fra Inger - Karins papdatter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt med en kommentar fra dig :) Jeg har prøvet det med 4 piger, der var dybt umotiverede :) Glæder mig til at prøve det med en klasse :)

      Gad godt se nogle elevprodukter :)

      Kh. Jenny

      Slet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)