mandag den 30. januar 2012

Hjælp til kreativt værksted

Jeg underviser en lille gruppe piger på omkring 14 år i et kreativt værksted. Vi har indtil nu lavet flettede armbånd, og det er meningen, at vi skal i gang med at lave flettede tasker, men det lader desværre ikke til, at  pigerne har mod på det. Det er jeg rigtig ærgerlig over, for så kunne vi have lært det sammen trin for trin.

Har I nogle idéer til, hvilke kreative ting, der ikke koster noget særligt, jeg kan lave med pigerne?

business concepts,businesses,characters,concepts,confused,confusion,people,platforms,podiums,question marks,questioning,questions,sits,sitting
   

Microsoft Clip Art er et fantastisk sted!







8 kommentarer:

  1. Hvad med at strikke f.eks. mobiltasker. Der er meget billigt garn i supermarkederne for tiden.

    SvarSlet
  2. knytninger fx armbånd med flotte perler, zen-kruseduller, smykker, strikke halstørklæde/tubetørklæder eller håndledsvarmere (hurtigere færdige).
    Kh. Liv
    ps. har du set mit indlæg i dag? ;-)

    SvarSlet
  3. Øreringe, hårpynt, har du stofrester er der igenmulighed for armbånd, mobiltasker, og g strenge :p det havde vi megen sjov med på efterskolen:p ellers kan i lave papirs pynt - kugler af papir. Papmache, gibs male, lave pynt af toiletruller eller billeder af samme - inspiration er at finde på pintrest ;) i kan også hækle lyseskjulere! Krydelapper, etc eller strikke halsrør - deet er let!

    SvarSlet
  4. hvad i al verden er krydelapper

    SvarSlet
  5. thihi anonym der skulle havde stået grydelapper:p det er skrevet på mobilen og gik lidt stærkt sorry :p

    SvarSlet
  6. Brug lædersnører og alt hvad i nu ellers lige kan finde til lækre armbånd og halskæder. Krympeplast er lækkert at lege med for både børn, unge og voksne - giver skønne vedhæng til alt muligt :-) Dog koster krympeplast en lille smule

    SvarSlet
  7. Hyggeligt sted du har dig her :-) Tak for din søde kommentar på min blog. Jeg har gode erfaringer med både cernit/fimoler, og krympeplast. Begge materialer har jeg lavet smykker af, og det er både billigt samt nemt at arbejde med synes jeg. :-)

    SvarSlet
  8. Jeg er helt overvældet af alle de gode idéer!! Det er fantastisk, at der er så mange kreative mennesker, man kan trække på, når man selv er idéforladt. Mange tak! Jeg håber jeg kan hjælpe jer en anden gang :)

    Kh. Jenny

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)