søndag den 11. december 2011

sådan får du kylling til at blive et festmåltid

Jeg er ikke særligt god til at lave mad:
  • Jeg kan ikke finde ud af at time maden.
  • Jeg kan ikke finde på, hvad jeg skal lave.
  • Jeg kan ikke finde en opskrift uden, der skal alt muligt i, som jeg ikke kender.
  • Jeg har det ældste komfur i verden, det gør som det vil.
Men disse kylingeruller, dem kan jeg lave til perfektion, så kan du også!

Opskrift på saftige kyllingeruller:
  • 4 kyllingfilleter
  • 1 pakke lufttøret skinke
  • 2 pakker hel mozzarellaost
  • Salt
  • Peber
  • Olivenolie
  • Krydderi efter behag
Fremgangsmåde:
Del kyllingfilleten i to på tværs, så du nu har to halve flade kyllingfilleter. Læg et halvt til et helt stykke lufttøret skinke på kyllingefilleten sammen med en skive mozzarellaost, krydder eventuelt med frisk eller tørret basilikum. Rul filleterne sammen og luk med en tandstik (uden smag). Krydder rullerne med salt og peber. Steges først ved høj varme i olivenolie, så filleterne får et sprødt ydre hvorefter, der skrues ned, så kyllingfilleterne får et saftigt indre.

Jeg har utrolig god erfaring med denne opskrift, da resultatet smager og ser mere kompliceret ud end det er ;)








God fornøjelse!  

4 kommentarer:

  1. Åh det må jeg prøve. Jeg har vist de samme erfaringer med madlavning som du har:)

    SvarSlet
  2. Din kyllinge opskrift ser god ud. Tillykke med dit faste job.

    SvarSlet
  3. Det er bare lækkert. Jeg har brugt pikant ost i stedet for, eller neutral ost bare. det er også lækkert ;O)
    Tillykke med jobbet søde.
    KNus

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer, det varmer om hjertet :)

    SvarSlet

Skriv en kommentar, så bliver jeg glad :)